9 iunie 2008

Îţi dau te-le-foooon,/ Dar mi se spune c-am greşiiit

Există un serviciu simplu şi pe care mai toate reţelele de telefonie, fixă sau mobilă, îl oferă de mulţi ani gratuit. Este vorba de identificarea automată a numărului celui care te apelează. Sună telefonul, te uiţi la el şi ştii dacă te sună Costel, Veta sau Grivei. De curând a descoperit şi Romtelecom că poate oferi gratuit serviciul clienţilor săi. Până nu demult serviciul era valabil doar contra cost. Acum este disponibil pentru toţi. Firesc era ca el să devină activ automat pentru toată lumea.

Numai că managerii de la fosta companie monopolistă par a avea o altă opinie: ca să activez serviciul, eu am trecut prin următoarele etape: am dat telefon la un număr afişat pe site, am făcut o „cerere telefonică”, am confirmat că sunt îndreptăţit să fac cererea comunicând CNP-ul titularului contractului cu Romtelecom, am răspuns afirmativ la întrebarea operatorului dacă aparatul meu telefonic are tehnologia necesară serviciului respectiv, am menţinut răspunsul şi la repetarea întrebării, am primit un număr de înregistrare a cererii (în fine, am refuzat să îl primesc, spunând că am încredere…). În scurt timp am constatat că telefonul meu de pe Romtelecom a început să ştie cine mă sună.

S-au mişcat prin urmare repede, dar la ce bun atâta birocraţie, când se putea activa automat pentru toţi, aşa cum este în toate celelalte reţele despre care am ştiinţă???

Niciun comentariu:

Convorbire telefonică cu ... un hoț??

Sună telefonul, de pe un număr necunoscut, vizibil (adică nu este ascuns), iar o voce de bărbat mă angajează în următoarea convorbire: -  ...