30 octombrie 2010

De ce vă îndemn să evitaţi să cumpăraţi de la METRO

Avem în birou un aparat de făcut apă rece/caldă. Ne-am cumpărat dozatorul cu pricina din banii noştri de buzunar. Ciudat este că aveam bani dintr-un contract extrabugetar şi am vrut să îl cumpărăm din acel contract, însă o ordonanţă ne-a interzis să facem acest lucru ca să nu irosim banii statului. În fine, în Casa Academiei, apa de la robinet nu e tocmai potabilă, iar cel mai apropiat loc de unde poţi cumpăra o sticluţă de apă se află cam la 15 minute de mers de birou. Banii din contract i-am re-alocat către salarii, am plătit impozitele şi contribuţiile şi am recuperat o parte din costul dozatorului, pe care l-am cumpărat acum 2 sau 3 ani.

L-am instalat în birou şi suntem în principiu mulţumiţi. Avem apă, iar aceasta nu costă mult: cei 19 litri de apă dintr-un bidon sunt în jur de 15 lei. La asta se adaugă garanţia bidonului, în jur de 30 de lei.

Consumul nostru este de 2-3 bidoane pe an. Distribuitorii de bidoane aduc câte 5 odată, nu mai puţine. Prin urmare cumpărăm un bidon când precedentul se aproprie de final. S-a întâmplat să cumpere câte unul dintre noi, fără să aibă la el bidonul vechi, cel gol. Aşa se face că, la un moment dat, astă vară, aveam două bidoane goale în birou.

Mălina le-a pus în portbagaj, a mers la Metro, de unde le luasem, le-a dat la ghişeul lor de reciclare şi a primit în schimb o hârtie pe care scrie cât am avea de primit înapoi. De asemenea, mai scrie că nu putem primi acei bani fără să cumpărăm apă. Motivul e simplu: cardul de client Metrou pe care îl avea la ea, nu era cardul pe care să se fi luat cele două bidoane anterioare.

Zilele trecute am trecut pe lângă Metro şi am luat un bidon de apă. Probabil ultimul pe care îl cumpăr de la ei. Poate chiar ultima dată când mai calc în magazinele lor. Am luat bidonul (de fapt am vrut să iau două), m-am dus la casă şi le-am dat hârtia lor, pe care scrie că dacă iau apă, nu trebuie să le mai dau bidoanele înapoi că deja le-am dat odată.

Numai că asta e doar interpretarea mea: nu aveam la mine card-ul pe care îl avusese Mălina când lăsase cele două bidoane goale. Aşa că, cu hârtie sau fără, tot a trebuit să mai plătesc garanţia pentru un bidon gol (am renunţat să cumpăr două).

Cum am constatat că poţi cumpăra bidoane de apă şi de la Praktiker şi am tăiat de pe listă principalul obiect care m-ar fi făcut să mă îndrept către Metro, sper să nu mai am de a face pe viitor cu prăvălia respectivă, mai interesată să clasifice hârtii decât să mă aibă drept client.

15 comentarii:

parvan spunea...

verifica daca nu cumva erau clienti diferiti (cardurile erau pe doua firme diferite sau una din tranzactii era pe persoana). Nu ca mi-ar fi dragi cei de la Metro (am lucrat si lucrez pt concurenta) dar se prea poate ca intamplarea sa aiba legatura cu tva-ul si amortizarea nu cu atitudinea fata de client.

Bogdan Voicu spunea...

Eu le înţeleg raţiunile (ambele tranzacţii erau pe persoană, că, aşa cum spuneam, ne plătim apa singuri). Este tocmai motivul pentru care am dedus că nu ne vor de clienţi.

Dacă vroiau, nu îi durea mâna să scadă cele două bidoane de pe cardul Mălinei şi să le pună pe al meu. Sau să îmi dea înapoi cele două bidoane, să le taie de la Mălina, să le dau eu apoi bidoanele etc.

Osterhase spunea...

Auzi, io nu ma prea pricep la aparate din astea, dar tu zici ca bei apa desfacuta de cateva luni?

Claudiu spunea...

Atata vreme cat nu are mormoloci, eu cred ca este buna. Ajuta la flora intestinala :D

bimbo spunea...

cred ca vedem lucrurile diferit, ca si clienti fata de ei ca si comercianti.
probabil ca cel/cea de la casa are posibilitati minime de manevra. " sa scada de pe un card si sa puna pe pe altul" suna simplu in romaneste dar pe calculatoreste se poate sa fie complicat.
casierul, de cele mai multe ori nu e informatician ci interpretul unor proceduri simple dar eficiente.
nu contest ca ar putea fi multe motive sa renunti la METRO dar cel enuntat e unul nitel copilaros.

Bogdan Voicu spunea...

@bimbo: Daca as fi discutat doar cu casierul, poate asa ar fi fost...

Evident, ceea ce spun mai sus este ca pentru tipul de client care sunt eu, Metro este o alegere proasta.

Bogdan Voicu spunea...

@osterhase: nici eu nu pricep. Deocamdata nu le-am folosit mai mult de 2-3 luni unul si par a fi OK. Este posibil insa sa nu fie... Trebuie sa mai intreb.

Anonim spunea...

Pe langa motivele invocate de Bogdan va mai dau eu unul: in Metro Baneasa doar clientii de top au acces la parcarea acoperita (probabil ei sint mai sensibili la apa de ploaie, la vant, la soare si la zapada decat clientii cu card "normal"). Tot ei au si case dedicate, ba mai mult si o intrare speciala pentru ei. Toate aceste trei "obiective" nu pot fi accesate de clientii de rand. La reclamatiile mele mi s-a spus ca asta e politica magazinului. Le-am spus ca de acum incolo politica mea va fi sa nu mai cumpar de la ei.

Anonim spunea...

Avand in vedere ca Praktiker si Metro fac parte din acelasi grup e o realizare :)))))))))))

Bogdan Voicu spunea...

Oare pe angajaţi Metro îi încălzeşte cu ceva că snt în acelaşi grup cu Praktiker?

LennyKravitz spunea...

Da, sigur ca ii incalzeste cu ceva ! din interior cred ca - adica -, cum ar zice taica Boltzman(n) ternodinamistu - ( aaa, nu , nu ala chiar cu dinamita :))) ) insaderu - ca.. de la un corp cald vine caldura - pt ca -, un corp rece nu poate sa de-a caldura !

acuma bine , simplificat iese in evidentzie ca am fost o escolaritza cam neatenta si nitzica najpa :)
mi-a trecut insa complexu asta din cauza ca de fapt mi-a placut enorm de mult sa-i aduc pe baietzi in ape tulburatoare cu stropi .. pic.. pic ... pic ..

fizica asta are oarece cu meta-fizica - de care trebuie sa se fereasca lumea - vorba lui mistar niutan si nu a mea :)))))))))))))))))))))))))))

HellenAusTroja spunea...

apropos , stiai cum zice neamtzu in cazuri ecstreme de "pre-selectzie" ???

Precis ca ai auzit .. iaca-sha : fa-ti ganduri calde dac-te-ai hotarat in consecintza sa fii .. aaa.. "consecvent" ??? Mda ! :)))

Anonim spunea...

bineintelea ca vei "modera"comentariile. ca si acesta de altfel... dar am si eu o intrebare..daca VOI beti 2-3 bidoane de 19 l pe an,cum o beti,cu pipeta? =)))

Bogdan Voicu spunea...

Nope, cu cana, de regulă atunci când facem ceai, în condiţiile în care specificul activităţii ne făcea la momentul postării să nu trecem prin birou mai des de câteva ori pe lună.

Bogdan Voicu spunea...

pentru sensul lui "moderare" se poate vizita http://dexonline.ro/definitie/moderare

Convorbire telefonică cu ... un hoț??

Sună telefonul, de pe un număr necunoscut, vizibil (adică nu este ascuns), iar o voce de bărbat mă angajează în următoarea convorbire: -  ...