Câteva zile pe malul Mării Negre, la Slănchev bryag (Sunny Beach), confirmă multe din lucrurile pe care le ştiam despre Bulgaria, şi adaugă câteva aspecte noi:
1. Litoralul bulgăresc arată mult mai bine şi se dezvoltă în continuare masiv, din punct de vedere a industriei hoteliere. Litoralul sudic este încă şi mai dezvoltat decât cel nordic. Din păcate însă, personalul din hoteluri este ... bulgar, frate bun cu cel român. Reţeta ca să preîntâmpini surprizele neplăcute ar fi să iei bilete de la agenţii de turism româneşti care sunt afiliate sau care vând pachete ale unor agenţii internaţionale serioase, precum Tui.
2. Cele două aşezări bine conservate din jurul Burgasului - Nesebăr şi Sozopol - sunt amândouă de vizitat, de preferinţă în afara sezonului turistic. Părţile vechi ale ambelor orăşele sunt plasate pe peninsule legate de continent prin fâşii înguste de uscat, arătând mai degrabă a insule (ceea ce au şi fost cândva). Atât Nesebăr cât şi Sozopol sunt muzee în aer liber despre cum arătau oraşele prin preajma locului în urmă cu mai multe secole.
***
3. Podul peste Dunăre, Giurgiu-Ruse, este de o calitate cel mult discutabilă.
4. De la Bucureşti până la graniţă, apar doar două indicatoare care spun că ar fi şi Ruse în direcţia aia, ambele fiind plasate la marginea oraşului Giurgiu. La fel de prietenoşi cu turiştii ce vor să ajungă în ţările vecine am observat că ar fi şi bulgarii şi ungurii.
5. Faţă de anul trecut în Bulgaria indicatoarele rutiere au început să fie scrise şi cu caractere latine (ceea ce ar fi frumos să facă şi românii atunci când indică direcţia către Bulgaria). Cu toate acestea, semnalizarea direcţiilor de mers lasă adesea de dorit, aşa că, în lipsă de GPS, adesea mergi pe ghicite.
6. Ca să ieşi din Ruse către Şumen/Varna este o adevărată aventură. Drumul arată exact la fel ca anul trecut, adică în lucru. Mai mult, nu am sesizat nicio schimbare faţă de august 2007!! Prin urmare, ca să mergi spre Varna, o iei înainte până vezi că ai depăşit indicatoarele către Varna plasate pe celălalt sens de mers, apoi te întorci cu primul prilej şi le urmăreşti pe acestea. GPS-ul nu cred că este de ajutor, trimiţându-te, probabil spre porţiunile de drum în lucru, pe unde nu ai voi e să o iei.
1. Litoralul bulgăresc arată mult mai bine şi se dezvoltă în continuare masiv, din punct de vedere a industriei hoteliere. Litoralul sudic este încă şi mai dezvoltat decât cel nordic. Din păcate însă, personalul din hoteluri este ... bulgar, frate bun cu cel român. Reţeta ca să preîntâmpini surprizele neplăcute ar fi să iei bilete de la agenţii de turism româneşti care sunt afiliate sau care vând pachete ale unor agenţii internaţionale serioase, precum Tui.
2. Cele două aşezări bine conservate din jurul Burgasului - Nesebăr şi Sozopol - sunt amândouă de vizitat, de preferinţă în afara sezonului turistic. Părţile vechi ale ambelor orăşele sunt plasate pe peninsule legate de continent prin fâşii înguste de uscat, arătând mai degrabă a insule (ceea ce au şi fost cândva). Atât Nesebăr cât şi Sozopol sunt muzee în aer liber despre cum arătau oraşele prin preajma locului în urmă cu mai multe secole.
***
3. Podul peste Dunăre, Giurgiu-Ruse, este de o calitate cel mult discutabilă.
4. De la Bucureşti până la graniţă, apar doar două indicatoare care spun că ar fi şi Ruse în direcţia aia, ambele fiind plasate la marginea oraşului Giurgiu. La fel de prietenoşi cu turiştii ce vor să ajungă în ţările vecine am observat că ar fi şi bulgarii şi ungurii.
5. Faţă de anul trecut în Bulgaria indicatoarele rutiere au început să fie scrise şi cu caractere latine (ceea ce ar fi frumos să facă şi românii atunci când indică direcţia către Bulgaria). Cu toate acestea, semnalizarea direcţiilor de mers lasă adesea de dorit, aşa că, în lipsă de GPS, adesea mergi pe ghicite.
6. Ca să ieşi din Ruse către Şumen/Varna este o adevărată aventură. Drumul arată exact la fel ca anul trecut, adică în lucru. Mai mult, nu am sesizat nicio schimbare faţă de august 2007!! Prin urmare, ca să mergi spre Varna, o iei înainte până vezi că ai depăşit indicatoarele către Varna plasate pe celălalt sens de mers, apoi te întorci cu primul prilej şi le urmăreşti pe acestea. GPS-ul nu cred că este de ajutor, trimiţându-te, probabil spre porţiunile de drum în lucru, pe unde nu ai voi e să o iei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu