Conjunctura face să fi trebuit să urmăresc repriza a doua din Germania-Portugalia într-o transmisiune online, pe Internet. Dintre numeroasele
opţiuni posibile, am ales un canal de limbă engleză,
Astro Supersports, despre care am aflat apoi că ar fi malaysian. Am avut parte de un comentariu net superior celui propus de TVR (oare ce meci or fi văzut comentatorii postului public românesc, partizani deloc obiectivi ai echipei portugheze??). Imediat după meci, am avut parte de highlights şi de o analiză rapidă şi la obiect a meciului. Partida a fost disecată profesionist, în 10 minute, fără paranteze aiuristice şi fără glagoria eternului Cornel Dinu, dar cu observaţii pertinente despre aşezarea în teren, despre tacticile adoptate, despre modul cum fiecare echipă a căutat să contracareze schimbările de strategie ale oponenţilor.
Calitatea transmisiei nu a fost la fel cu cea de pe TV, însă SopCast s-a dovedit a fi o alternativă decentă la televiziunea clasică şi din acest punct de vedere. Am mai încercat şi un alt protocol de transmitere online şi anume TVU. Din nou calitatea pe video a fost rezonabilă, evident în creştere faţă de ceea ce vedeam în urmă cu câţiva ani.
Mi-am amintit predicţia lui Bill Gates din debutul anului trecut: în 5 ani, Internetul va revoluţiona (complet) televiziunea. Deja o face, am urmărit zilele trecute şi câteva minute din un episod din X-files, transmis online, tot prin SopCast, de pe SciFi Channel. La filme, pe un monitor de 19'', deja nu se simte diferenţa de calitate a imaginii. Iar lărgimea benzii tot creşte …
10 comentarii:
LE: M-am uitat în DEX şi am aflat cu surprindere că se zice glagore, nu glagorie...
vezi si motorul de cautare in video de la google ... in beta inca: http://video.google.com/
Bun şi ăla, doar că te trimite mai degrabă la clipuri video decât la televiziuni care transmit online.
cum pot sa fac si eu sa imi instalez tvu, ca am doar sop si sunt curios cum se vede si cu tvu
Este o chestie extraordinara, mai ales pentru studentii din camin care vor sa vada un meci. Dar ca orice lucru bun, s-ar putea sa fie atacat de cruciatii anti-piraterie, care cum aud de p2p fac crize.
Sigur, SopCast nu este in principiu piraterie, dar ajuta la difuzarea unor posturi pirat (mai ales chinezesti) si in plus, oamenii nu se mai uita la reclamele la care sunt planificati sa se uite (in loc sa vad recl la Bergenbier vad reclama la QuiXiu - nume fictiv).
Nu stiu exact cat o sa tina aceste zone temporare de libertate - sistemele p2p. E adevarat ca unii au inglobat aceste sisteme in masina industriala de facut bani, dar corporatiile media nu suporta ideea sa nu controleze transmiterea de continut.
P.S. La meciuri m-am mai uitat pe www.gecotv.ro, care retransmite (pirat probabil) toate posturile TV din Romania. Sa vedem cat o mai tine si asta.
http://www.freepress.net/news/11246
@anonim: TVU il gasesti aici: http://www.tvunetworks.com/
@vlllad: in principiu nu e tocmai piraterie. Eu am audiat chiar si vreo cateva reclame pe malaysienii pe care m-am uitat ieri :))
Pe de alta parte, ma astept ca televiziunile clasice sa treaca (si) pe emitere prin Internet, cel mai probabil contracost sau incluzand si reclame (potentialul de a insera reclama este mult mai mare pe o media cum este Internetul!)...
E interesanta treaba cu reclamele, pentru ca oamenii din media nu s-au adaptat inca la sistemul p2p, si reclamele au inca un caracter local.
Un tip pe nume Mark Pesce a tinut o conferinta intitulata "Piracy is good", referitor la piratarea prin p2p a serialelor americane, sugerand ca mass media ar trebui sa permita acest sistem (oricum imposibil de controlat) si sa se adapteze oferind spatii de reclama pe film, sub forma de watermark (care sa nu poata fi editat fara a deteriora calitatea filmului), reclama gandita pentru un public global.
El a observat ca mare parte din siglele care apar in serial nu sunt relevante la nivel global. Ideea lui (un pic sinistra) este sa inlocuiasca sigla postului TV cu sigle gen McDonalds, care ar obtine o expunere extraordinara prin sistemul p2p.
Filmul se gaseste la:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1720068211869162779
Implicatiile acestei idei sunt urmatoarele: cultura sa isi schimbe caracterul de drept natural, devenind drept public, sustinut de advertising, cum sunt ziarele, posturile de radio, si orice altceva ce produce informatii de flux. Un pas inainte spre comodificarea si mai inalta a culturii sau o eliberare a acesteia (prin oferirea gratuita), cu efect de stimulare ? Ramane de vazut.
Interesantă prezentarea. Nu am apucat să o văd complet, dar începe bine.
Timpul poate deveni în acest context o chestiune extrem de importantă. Va fi o competiţie pentru a fi cel ce transmite primul, acela fiind cel ce va putea insera reclamele pentru care să ia cu atât mai mulţi bani cu cât va fi mai piratat!
Pe de altă parte se va petrece o nivelare în jos a salariilor din industria entertainment. Cum adesea acestea sunt monstruoase în comparaţie cu câştigurile muritorilor de rând, probabil că nu vor fi prea mulţi care să sufere. Rămâne de văzut ce se va petrece cu calitatea...
Va fi disponibila si pe http://www.tv-online.ro daca stiti sa imi scrieti va multumesc.
Trimiteți un comentariu