12 mai 2011

De pe harta României pozitive: Smailo

Cu aproape trei ani in urmă am cumpărat un GPS. Am luat un Smailo Navigator, fără mari pretenţii ca aspect, dar care avea avantajul de a fi mai ieftin, servind astfel nevoilor noastre mai reduse de a ne mişca de colo-colo. La câteva luni de la cumpărare s-a ivit şi primul său bug: cel mai frecvent durează 10-15 minute până găseşte semnalul satelitului. Dacă îl foloseşti în oraş pentru a merge în direcţii necunoscute, acesta este un impediment major. Bănuiesc însă că la versiunile mai noi or fi rezolvat problema asta.

Aparatul e românesc din punct de vedere al designului. Componentele par a fi de prin China, iar hărţile sunt de la iGo.

Am folosit GPS-ul cu pricina prin varii locuri din România, Bulgaria, Grecia, Ungaria, Austria, Germania. Dacă treci de impedimentul cu conectarea târzie la satelit, aş zice că sunt chiar mulţumit de viteza cu care îţi recalculează rutele, de manevrabilitate şi funcţionalitate. Mai neplăcut este că nu reuşesc să îl fac să stea pe bord în aşa fel încât să nu îmi obtureze vederea înainte, dar asta e dezavantajul oarecum firesc de a nu avea sistem de navigaţie integrat în bordul maşinii.

Una peste alta, raportul calitate/preţ este mult peste aşteptări şi aş zice că merită pus în blogul acesta pe raftul, altfel cam sărăcăcios, de Românie pozitivă.

4 comentarii:

Dan spunea...

Pornirea intarziata nu e neaparat un defect. Cam toate gps-urile pornesc ceva mai greu. Incearca sa-l inchizi dupa ce se conecteaza la sateliti si sa-l repornesti. Daca durata reconectarii este la fel de mare ca si cea anterioara este posibil ca antena aparatului sa fie mai slaba. Pentru o conectare mai buna mai ai si varianta actualizarii unui soft dedicat gasirii mai rapide a satelitilor (daca are optiunea asta).
Cu pozitionarea gps-ului in masina am rezolvat relativ simplu: l-am montat intr-un suport "lipit" de parbriz in partea din stanga volanului, cat mai aproape de bord.

Bogdan Voicu spunea...

Între timp am experimentat și utilizarea GPS-ului incorporat în bord, pus acolo din fabrică, de pe Chevrolet Cruze. Acela se conectează practic instantaneu, dar are varii dezavantaje: nu au hărți de România și Bulgaria, pun hărțile în kituri diferite (de exemplu: Italia-Grecia-Turcia, Belgia-Olanda-Luxembourg etc.) și nu am reușit să instalez simultan hărți venite din kituri diferite, chiar dacă sunt produse la aceeași dată. Astfel, spre exemplu, dacă treci din Germania în Olanda, ai principalele drumuri, dar dacă vrei să intri în orașe, trebuie să ștergi hărțile de Germania și să instalezi Olanda...

Dan spunea...

La GPS-urile mobile exista un fisier numit basemap care contine demarcatiile granitelor. Fara asta nu poate sa construiasca trasee transnationale. Din cauza asta Pentru gps-ul pe care-l ai tu, probabil ca folosesti harti navteq si ar trebui sa gasesti si RO si BG, e adevarat, mai putin detaliate ca alea pentru tarile din vest.

Bogdan Voicu spunea...

E într-adevăr Navteq, iar Navteq acoperă chiar bine de tot RO. Dar cum GM nu a cerut hărți de RO pentru Chevrolet Cruze (și nici pentru Opel, din câte am înțeles), pru și simplu nu le-au produs. Am încercat eu să "potrivesc" alte hărți făcute de Navteq pentru RO, dar nu mi-a ieșit așa că m-am lăsat păgubaș. Oricum cei de la Opel spun că vor să ofere și hărți de RO, iar pentru o vreme oricum nu sunt în RO deloc așa că nu am nevoie de ele...

Convorbire telefonică cu ... un hoț??

Sună telefonul, de pe un număr necunoscut, vizibil (adică nu este ascuns), iar o voce de bărbat mă angajează în următoarea convorbire: -  ...