În Germania, comanzi de pe Amazon. Plăteşti. Cam 45 de Euro. Primul pachet de cărţi vine după cel mult două zile. Primeşti oricum mesaj cu ora aproximativă când vin. Dacă nu le au pe toate, trimit repede ceea ce au şi restul un pic mai târziu, fără să te taxeze suplimentar. Te ţin mereu la curent, prin e-mail, cu starea comenzii tale. La sfârşit te întreabă dacă a fost ceva în neregulă.
***
În România, comanzi de la divizia de vânzare online de la Nemira. Două cărţi sunt în „precomandă”. Asta înseamnă că nu au apărut încă, dar ei zic că vor apărea într-o săptămână. Le pui la un loc cu alte câteva, aflate în stoc. Plăteşti. Cam 45 de Euro. Accepţi să îţi fie livrate toate odată: şi cele în stoc şi cele în precomandă. Altfel ar trebui să plăteşti în plus.
O lună mai târziu constați că acele cărţi din „precomandă” vor apărea peste încă trei săptămâni. Afli asta fiindcă ai intrat pe site să vezi ce s-a ales de banii tăi. Două luni mai târziu, după ce ai constatat că au mai apărut numeroase alte amânări, laşi un comentariu pe site. O lună mai târziu este aprobat şi apare comentariul online. Evident, nu te anunţă nimeni despre asta. Din comentariile care au apărut între timp, afli că „precomanda” era planificată să apară iniţial prin noiembrie 2010. Acum e iunie 2011 şi data „precomenzii” s-a modificat din nou. Cărţile vor apărea în iulie.
După încă o lună, data de apariţie a precomenzii este noiembrie 2011. Trimiţi un e-mail şi soliciţi returnarea banilor. Le explici politicos că orice ofertă publică e parte integrantă a contractului, iar ei nu şi-au îndeplinit partea din contract nici pe departe. Nu te bagă nimeni în seamă. Câteva zile mai târziu, revii, forwardezi mesajul iniţial, şi mai adaugi câţiva şefi în lista de adresanţi. Le spui că mai încerci odată, apoi te vei adresa autorităţilor.
De astă dată ţi se răspunde. Ţi se explică punctul lor de vedere: e doar o lipsă de comunicare, nimic grav, să spui matale ce cărţi vrei să primeşti în schimbul ălora din precomandă, care vor apărea probabil pe la începutul anului viitor, adică în 2012. Evident să aibă "valoare aproximativă". Îi răspunzi civilizat, ignorând replica impertinentă, pe banii tăi, dar ai grijă să fii ferm, menţinând cererea iniţială. Reproduc mesajul întocmai, poate o fi util altora aflaţi în situaţii asemănătoare:
***
Numărul de cuvinte şi de paragrafe de care am avut nevoie pentru a descrie fiecare dintre cele două acţiuni de a cumpăra cărţi având aceeaşi valoare în EURO, vorbeşte de la sine despre diferenţe. Rezumatul ar putea fi exprimat în trei cuvinte: Auf Wiedersehen Nemira!
***
În România, comanzi de la divizia de vânzare online de la Nemira. Două cărţi sunt în „precomandă”. Asta înseamnă că nu au apărut încă, dar ei zic că vor apărea într-o săptămână. Le pui la un loc cu alte câteva, aflate în stoc. Plăteşti. Cam 45 de Euro. Accepţi să îţi fie livrate toate odată: şi cele în stoc şi cele în precomandă. Altfel ar trebui să plăteşti în plus.
O lună mai târziu constați că acele cărţi din „precomandă” vor apărea peste încă trei săptămâni. Afli asta fiindcă ai intrat pe site să vezi ce s-a ales de banii tăi. Două luni mai târziu, după ce ai constatat că au mai apărut numeroase alte amânări, laşi un comentariu pe site. O lună mai târziu este aprobat şi apare comentariul online. Evident, nu te anunţă nimeni despre asta. Din comentariile care au apărut între timp, afli că „precomanda” era planificată să apară iniţial prin noiembrie 2010. Acum e iunie 2011 şi data „precomenzii” s-a modificat din nou. Cărţile vor apărea în iulie.
După încă o lună, data de apariţie a precomenzii este noiembrie 2011. Trimiţi un e-mail şi soliciţi returnarea banilor. Le explici politicos că orice ofertă publică e parte integrantă a contractului, iar ei nu şi-au îndeplinit partea din contract nici pe departe. Nu te bagă nimeni în seamă. Câteva zile mai târziu, revii, forwardezi mesajul iniţial, şi mai adaugi câţiva şefi în lista de adresanţi. Le spui că mai încerci odată, apoi te vei adresa autorităţilor.
De astă dată ţi se răspunde. Ţi se explică punctul lor de vedere: e doar o lipsă de comunicare, nimic grav, să spui matale ce cărţi vrei să primeşti în schimbul ălora din precomandă, care vor apărea probabil pe la începutul anului viitor, adică în 2012. Evident să aibă "valoare aproximativă". Îi răspunzi civilizat, ignorând replica impertinentă, pe banii tăi, dar ai grijă să fii ferm, menţinând cererea iniţială. Reproduc mesajul întocmai, poate o fi util altora aflaţi în situaţii asemănătoare:
„Buna ziua,După câteva zile primeşti un mesaj în care eşti rugat să comunici contul tău bancar. Te abţii să le răspunzi: „ăla din care v-am trimis banii mei, pe care i-aţi folosit ca nişte bovine timp de 6 luni şi acum mă puneţi tot pe mine la muncă pentru incompetenţa şi indolenţa voastră”. Nu le scrii însă aşa pentru simplu motiv că nu ar pricepe nimic. Nu au cum. Le trimiţi un mesaj sec, cu numărul de cont. După alte câteva zile primeşti banii în cont.
Nu vad ce a fost neclar în mesajul meu: din moment ce nu ati fost în stare sa va respectati contractul pana acum, iar lipsa dumneavoastra de comuincare ma face sa ma indoiesc de capacitatea de a indeplini contractulin orice alta forma, doresc returnarea banilor.
Toate cele bune,”
***
Numărul de cuvinte şi de paragrafe de care am avut nevoie pentru a descrie fiecare dintre cele două acţiuni de a cumpăra cărţi având aceeaşi valoare în EURO, vorbeşte de la sine despre diferenţe. Rezumatul ar putea fi exprimat în trei cuvinte: Auf Wiedersehen Nemira!
2 comentarii:
Buna ziua,
Din acest motiv, la Nemira comand cu plata ramburs, livrare prin posta....
La Amazon.com sau .co.uk, platind online.....
se pare ca site-urile si e-commerce-ul reflecta mutrele acre ale catorva vanzatori. De ce toate ideile bune sunt puse in functiune prost?
Trimiteți un comentariu