13 iunie 2009

Vanity press, "sociologii", spamul şi marketingul

Vanity press. Nu ştiam că aşa se cheamă, dar am aflat de la Claudiu.
Există până şi o intrare pe wikipedia.

Dai un ban, probabil câteva zeci de dolari, şi ai o carte de autor. Nu contează ce text pui înăuntru.

Apoi poţi să îi spamezi pe cei pe care nu îi cunoşti, strigând că este "prima carte a unui sociolog roman aparuta in Statele Unite in ultimii 20 ani". Ba mai mult, nu e doar o carte, ci sunt chiar două, şi, ca să dai putere gestului, le lansezi la Bookfest.

Cei mai vechi în branşă au idee cu siguranţă cine e personajul, de care au fost deja spamaţi. Pe cei care nu îi cunosc istoria profesională, dar aud despre gogoriţa de mai sus, îi sfătuiesc să viziteze site-urile "editurii" şi ... organizaţiei (???) unde a fost publicat marele autor.

Mă întreb, necunoscându-i ambiţiile profesionale, oare o încerca să îşi facă dosar de profesor universitar pe la vreo universitate?? ;)

4 comentarii:

S spunea...

Poti sa specifici exact despre cine vorbesti? Suna "interesant" si as fi curios sa vad si eu cine este inventivul/a si care este continutul noului magnum opus al sociologiei romanesti.

Bogdan spunea...

Eh,
Omul este prea puţin important, aici discutăm despre principii ;)

Claudiu Tufis spunea...

Conform acelei mini-biografii care se publica pe ultima coperta, omul este si director la una dintre cele mai respectate companii de sondare a opiniei publice - faimoasa BCS :)

Claudiu Tufis spunea...

Am uitat, am primit si eu mailul direct de la personaj. Dat fiind ca eu nu i-am dat adresa mea de mail ma gandesc ca proiectul sociologia romaneasca a marcat primul succes - a permis trimiterea unui mesaj de informare catre toti sociologii din romania :)

Convorbire telefonică cu ... un hoț??

Sună telefonul, de pe un număr necunoscut, vizibil (adică nu este ascuns), iar o voce de bărbat mă angajează în următoarea convorbire: -  ...