Ha, ia uite aici cum manele capătă câţiva adepţi vestici şi ajung pe BBC. Acum câţiva ani, ziceam eu ceva despre faptul că ar putea avea potenţial. Acum, fără a-mi ascunde opinia că mi se par lipsite de gust şi muzicalitate, nu exclud următorul scenariu: manelele devin o modă trecătoare în Germania şi Anglia, apoi sunt prelucrate cult de câţiva muzicanţi pop şi de o mână de rockeri. Elemente din ele devin parte a culturii mondiale. Maneliştii români dispar de la sine, lipsiţi de auditoriu. Mai vorbim despre asta şi peste vreo zece ani, să vedem ce s-a mai întâmplat :)
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
3 comentarii:
Articolul asta (linkul de jos) mi se pare destul de OK, chiar daca provine de la un autor radical de pe o platforma a "noii stangi" de inspiratie occidentala.
Are un scurt istoric al ultimilor 20 de ani, un inceput de analiza de continut si o tentativa de explicatie sociologica.
http://www.criticatac.ro/3957/cum-au-ingropat-elitele-romaniei-manelele-o-poveste-cu-cocalari/
Eu aş zice mai degrabă că argumentul cu pricina (cel din textul la care ai trimis) este unul care răspunde răutăţii cu răutate şi care este suspect de mitocănie :(
Mie argumentul "si voi sunteti cocalari" mi se pare acelasi pe care il face Bauman cand vorbeste despre "turisti" si "vagabonzi" - cele doua categorii exprima aceeasi stare (a dizlocarii postmoderne) insa "turistii"/"imigrantii" (in cazul nostru intelectualii/clasa de mijloc) ii urasc pe vagabonzi (in cazul nostru manelistii) pentru ca le reamintesc de propria lor conditie, dar totodata turistii au nevoie de vagabonzi pentru a se putea distinge de ei.
Concluzie: daca nu am avea manelisti, probabil ca i-am inventa (sau am anatemiza alta categorie la indemana).
Trimiteți un comentariu