Ideea este misto: sa vezi in ce masura cei din generatiile mature (de fapt selectia cred ca i-a tintit pe cei intre 30 si 45 de ani) se descurca la intrebari de clasa a III-a.
Intrebarile banuiesc ca sunt formulate de invatatori/profi care predau la clasele respective si sunt deschise (nu exista variante de raspuns din care sa alegi).
Exemple:
Lb.franceza: "Care este cel mai mare numar de doua cifre in limba franceza?" [raspunsul corect era 99 - quatre vingt dix-neuf; cum insa intrebarea incepea cu "care este..." si nu cu "cum se spune in franceza la ...." pe mine ma aruncase pe o pista falsa, si ziceam soixante neuf, de la 70 incolo toate fiind compuse din mai mult de doua cifre in radicalul lor... :) ]
Geografie (clasa a IV-a): "Cand este atestat documentar Bucuresti-ul?" (se cerea anul exact, nu epoca, asa cum m-as fi asteptat. In plus: de ce ar trebui sa invete elevii anul exact al atestarii Bucuresti-ului? Il invata si pe cel al Sibiului, Caracalului, Timisoarei, Bistritei, Bacaului etc.????)
Cultura civica (clasa a IV-a): "Cand a fost adoptata declaratia drepturilor copilului de catre ONU?" (evident ca se cerea tot anul, nu epoca...)
Data fiind premiza pe care o am (invatatori si profesori fac intrebarile), ma intreb pana cand sistemul educational romanesc va mai produce "aparate de memorat"??????? Oare cand vom observa ca s-au inventat calculatoarele si vom pune accentul nu pe memorare, ci pe cum sa le folosim?
2 comentarii:
Cam acelasi lucru m-a intrigat si pe mine la emisiune. Ai dreptate, toate intrebarile sunt reproductive. Apoi, intr-o perioada in care generatiile par sa se inteleaga din ce in ce mai putin, doar o emisiune care sa popularizeze ideea de competetie ne mai lipsea...
Eu zic ca o competitie moderata, unde cel ce pierde nu este neaparat hulit, este benefica...
Trimiteți un comentariu